Rozmowa z Andrzejem Klonowskim, Kierownikiem Działu Realizacji Projektów
- Co to jest dział DRP?
- Dział Realizacji Projektów, w skrócie „DRP”, jest to dział w strukturach handlowych DSM (Dział Sprzedaży Maszyn), odpowiedzialny za koordynację i prowadzenie pokazów i uruchomień urządzeń z naszej oferty. Jest to także ostatni etap sprzedaży, jakim jest oddanie do eksploatacji zakupionego sprzętu.
- Kto tworzy jego zespół?
- DRP w 2016r. zostało wydzielone ze struktur Serwisu. Wraz ze mną, głównym filarem mojego działu jest dwóch specjalistów o wieloletniej praktyce aplikacyjnej w Serwisie urządzeń Handtmann, Poly-clip System i Inotec. Oczywiście na tym nie poprzestajemy i w dalszym ciągu rozbudowujemy nasz dział o nowych młodszych specjalistów, którzy mam nadzieję już niedługo swoją wiedzą i doświadczeniem dorównają starszym stażem kolegom. Nie należy także zapomnieć o magazynie maszyn, który wchodzi w naszą strukturę. Dzięki niemu jesteśmy przygotowani na prawie każdą sytuację, gdzie jest konieczność przeprowadzenia testów pod wymogi klienta.
Tworzymy coraz bogatszą bibliotekę doświadczeń z naszych prób u dostawców i klientów. Wiedza ta jest bezcenna przy każdym kolejnym realizowanym projekcie. Nasi ludzie służą radą już na etapie pierwszych rozmów z klientem. Jesteśmy stałym wsparciem dla działów DWS (Dział Wsparcia Sprzedaży) i DSM. Nasz cel to również podnoszenie kwalifikacji naszego zespołu, bierzemy udział w każdym szkoleniu organizowanym przez naszych partnerów handlowych.
- Czym na co dzień zajmują się pracownicy i co wchodzi w zakres działalności działu?
- Na co dzień, zajmujemy się wspomnianą wcześniej koordynacją i realizacją zleceń Działu Sprzedaży Maszyn. Współpracujemy także z Działem Wsparcia Sprzedaży przy tworzeniu szablonów ofert, doborze odpowiedniej konfiguracji maszyn stricte pod wymagania klientów. Zakres modyfikacji urządzeń jak i doboru wyposażenia jest bardzo szeroki, stąd mamy możliwość idealnego wpasowania się w potrzeby klientów. Nasi specjaliści biorą udział w międzynarodowych targach (na stoiskach naszych partnerów handlowych) gdzie prezentowane są nowości rynkowe. Chcemy, aby pojawiający się na nich nasi klienci czuli się komfortowo i byli pewni, że jesteśmy w stanie im pomóc nawet w najnowszych technologiach wprowadzanych na rynek.
- Wiem, że zlecenia uruchomienia maszyn to kontakt z rzeczywistymi problemami technicznymi, czy często się one zdarzają?
- Maszyny, jak każde urządzenie mają prawo odmówić posłuszeństwa. Dlatego staramy się sprawdzić urządzenie pod względem technicznym przed dostawą do klienta w naszym Centrum Serwisowym, by uruchomienie przebiegło bez niespodzianek. Robimy wszystko, aby tego typu problemy nie miały miejsca. Przeprowadzamy dokładny wywiad z klientem już na etapie zamówienia (przy współpracy z naszym DWS), aby spełnić wszystkie niezbędne wymogi do prawidłowej pracy maszyn przez nas podłączanych i dostarczanych. Udzielamy klientowi wszystkich niezbędnych informacji co do spełnienia warunków technicznych jak rodzaj wylewki, temperatura w hali produkcyjnej, czy odległość od przyłączy elektrycznych. Wszystko oczywiście zależy od rodzaju dostarczanej maszyny.
- Jakie wyzwania stawiają przed Wami klienci?
- Nawet teraz po 13 latach pracy w Promar, czasami jestem zaskoczony wyzwaniami jak i pomysłami klientów. Z sukcesem wdrażamy nowe rozwiązania nie tylko w przemyśle mięsnym, ale także piekarniczym, mleczarskim czy chemicznym. Nasi dostawcy są światowymi liderami, stąd nie boimy się żadnego wyzwania i jesteśmy gotowi je podjąć. Doposażanie nowych linii produkcyjnych, unowocześnienie starszych linii lub całkiem nowe potrzeby klienta przy wykorzystaniu istniejących zasobów maszynowych to zadanie dla DRP. Wyzwania niezmiennie nas ciekawią, inspirują i rozwijają.
- Jakie reakcje Klientów są podczas pokazów? Czy wiele z nich ma odzwierciedlenie w zamówieniu np. całej linii produkcyjnej?
- Reakcje są różne, w dobie łatwego dostępu do informacji ciężko jest o efekt „wow” jaki można było często zaobserwować kilkanaście lat temu. Jednakże udaje nam się sprostać oczekiwaniom klientów, co ma odzwierciedlenie w ilości złożonych zamówień po zakończonych pokazach.
Bardzo dziękuję za rozmowę i całemu DRP życzę dalszych sukcesów.
CZYTAJ RÓWNIEŻ
27 września 2024
30 sierpnia 2024
21 maja 2019
4 lutego 2019